Peter og ulven

av (annet).

Figenschou 2024 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos ark.no

ET EVENTYR MED KLASSISK MUSIKK

Bare trykk på noteknappen på hvert oppslag og den vakreste musikk flyter ut av boksidene!

Peter og lillesøsteren hans Sofia får streng beskjed av bestefar om å ikke gå inn i skogen alene.

Skogen er farlig, der bor ulven, men hva er vel mer spennende enn å gjøre noe man ikke får lov til!

Den ukrainske komponisten PROKOFIJEV fikk i oppdrag å lage et musikalsk barneteaterstykke for å fremme kjærlighet til klassisk musikk blant barn. Resultatet ble PETER OG ULVEN hvor ulike instrumenter representerer de forskjellige karakterene i historien.

Det finnes nå syv titler i bokserien Eventyrorkesteret. Bøkene er trykket i et opplag på 30.000 eksemplar bare i Norge og på verdensbasis har bøkene solgt i over 1 million eksemplarer på 25 forskjellige språk.

De andre bøkene i serien Eventyrorkesteret er: Nøtteknekkeren, Tornerose, Fire årstider på én dag, Tryllefløyten, I Dovregubbens hall, Svanesjøen, og nå også Peter og ulven.

Forlag Figenschou

Utgivelsesår 2024