Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Med denne antologien ønsker forfatterne å rette søkelyset mot intensjoner og realiteter i Reform 97. De bidrar med kritisk og konstruktive perspektiver som berører sentrale forhold ved reformen. Hovedfokus er rettet mot praksisnivået på to måter: enten gjennom empirisk forskning med utgangspunkt i innsamlet datamateriell som handler om elevers og læreres skolehverdag, eller gjennom analyse av viktige dokumenter som tar opp sentrale temaer i tilknytning til praksisfeltet. Hensikten er å bidra til en forskningsbasert og uavhengig analyse av grunnskolereformen med utgangspunkt i praksisfeltet.
Omtale fra forlaget
Med denne antologien ønsker forfatterne å rette søkelyset mot intensjoner og realiteter i Reform 97. De bidrar med kritiske og konstruktive perspektiver som berører sentrale forhold ved reformen. Hovedfokus i boka er rettet mot praksisnivået på to måter: enten gjennom empirisk forskning med utgangspunkt i innsamlet datamateriale som handler om elevers og læreres skolehverdag, eller gjennom analyse av viktige dokumenter som tar opp sentrale temaer i tilknytning til praksisfeltet. Hensikten er å bidra til en forskningsbasert og uavhengig analyse av grunnskolereformen med utgangspunkt i praksisfeltet. Forfatterne ønsker å bidra til diskusjoner om framtidens skole ved å synliggjøre og diskutere ulike sider ved skolens virksomhet. I diskusjonen om skolens problemer og utfordringer er det viktig at hovedaktørene: elever og lærere, får komme til orde.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2001
Format Heftet
ISBN13 9788205298576
EAN 9788205298576
Språk Bokmål
Sider 266
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket