Omtale fra forlaget
Forfatterne belyser sentrale temaer ved bruk av PBL i høyere utdanning: studentenes læring, lærernes rolle og eksamen. De presenterer nyere forskning om læringen som finner sted, og gir eksempler på hvordan studenter og lærere arbeider. En problemløsende arbeidsmåte, virkelighetsnære oppgaver, læreren som veileder og støtteperson og vekt på studentregulering av egen læring er alle kjennetegn ved problembasert læring. Det gjelder også vektleggingen av samspillet mellom arbeid i grupper og individuelle studier, forelesninger, seminarer og andre arbeidsformer. Perspektiver på problembasert læring belyser noen sentrale temaer ved bruk av PBL i høyere utdanning: studentenes læring, lærernes rolle og eksamen. Forfatterne presenterer nyere forskning om læringen som finner sted hos den enkelte og i gruppen. De gir også en rekke eksempler på hvordan studenter og lærere arbeider, og på hvordan miljøer kan bidra til å utvikle innovative arbeidsformer der problembasert læring inngår. Forfatterne ønsker med denne boken å tilby innsikt i arbeidet med problembasert læring og å bidra til en diskusjon som kan styrke utviklingen av denne måten å organisere et studieforløp på.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2002
Format Heftet
ISBN13 9788202212445
EAN 9788202212445
Språk Bokmål
Sider 245
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket