Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka tar for seg emner som forbrukeratferd, segmentering og målgrupper, virkemidler og markedsundersøkelser i reiselivsbransjen, og belyser emner som merkevarebygging, informasjonsteknologi og relasjonsmarkedsføring. Den passer både for studenter som studerer reiselivs- og markedsføringsfag på høgskole- og universitetsnivå, og for ansatte i reiselivsnæringen. Har litteraturlister og register.
Omtale fra forlaget
Boken har en teoretisk forankring i det tradisjonelle markedsføringsfaget, som forklares med empiri fra reiselivsfagfeltet. Den tar for seg emner som forbrukeratferd, segmentering og målgrupper, virkemidler og markedsundersøkelser i reiselivsbransjen, og belyser emner som merkevarebygging, informasjonsteknologi og relasjonsmarkedsføring. Boken passer både for studenter som studerer reiselivs- og markedsføringsfag på høgskole- og universitetsnivå, og for ansatte i reiselivsnæringen. Gjennom bidrag fra flere personer i det reiselivsfaglige miljøet blir markedsføring av reiseliv belyst fra ulike perspektiver. Bidragsyterne i boken er Birgit Abelsen, Levent Altinay, Peter Björk, Trond Blindheim, Erik Dalen, Graham M.S. Dann, Marit Engen, Evert Gummesson, Szilvia Gyimóthy, Leif E. Hem, Nina M. Iversen, Øystein Jensen, Herbjørn Nysveen, Ragnar Prestholdt, Stein Erik Selfors, Sander Sværi og Bård Tronvoll. Bokens redaktører er Kristen Albert Ellingsen som er førstelektor i reiselivs- og serviceledelsesfag ved Høgskolen i Finnmark og Mehmet Mehmetoglu som er professor ved Høgskolen i Finnmark og professor II ved Høgskolen i Harstad.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2005
Format Heftet
ISBN13 9788245002492
EAN 9788245002492
Språk Bokmål
Sider 420
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket