Pengene eller livet ; Skattekartet

av (forfatter) og Jon Arne Arnseth (oppleser).

Lydbokforlaget 2017 Lydfil

Grufulle grøss! Serien for deg som liker nifse historier!

Bøkene i Svingens mørke verden-serien handler om alt som er skummelt: grusomme lærere, onde innbruddstyver, gjenferd og uhyggelige verdener bak hemmelige dører. For deg som tør! Serien passer for barn fra ca åtte år og oppover.
På denne utgivelsen får du to bøker samlet på én lydbok!

Pengene eller livet:
Henrik har 24 timer på å skaffe mer penger enn han noensinne har hatt mellom hendene. Ellers ...

Henrik er på vei hjem fra skolen da en bil plutselig kjører opp på fortauet foran ham. To skumle voksne menn stiger ut. Den ene kommer raskt mot ham og sier: - Dette er siste advarsel. Du har 24 timer på å betale pengene du skylder. Hvis du ikke skaffer spenna, så finner vi deg, og du vet som skjer da?- Hva skjer da?

Mannen drar fingeren over strupen. Henrik skjønner godt hva den bevegelsen betyr.

Henrik er midt i sitt livs verste mareritt. En mann han aldri har sett før påstår at Henrik skylder ham penger. Masse penger - 100 000. Så mye penger har Henrik aldri hatt før. Det må da være en misforståelse!

Skattekartet:
Et hemmelig skattekart skjuler en grufull oppdagelse.

Bestefaren er den merkeligste mannen Markus vet om. Da han blir sendt på gamlehjem, kommer Markus over et hjemmelaget kart. Tenk om det stemmer at han har gravd ned alle pengene sine?

Markus og kameraten Håkon følger kartet innover skogen. Snart er de ved det første krysset på kartet og begynner å grave. - Fantastisk, sier Markus da spaden støter mot noe hardt, - jeg tror vi har funnet skatten. De fortsetter å fjerne jord med bare hendene. Så stanser de og stirrer på det de har gravd fram. - Men ... men ... det er jo en hodeskalle.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2017