Pedalkraft

Nordkapp-Lindesnes med håp i bagasjen

av (forfatter), Johannes Worsøe Berg (illustratør), Clement Aasmann Størksen (illustratør) og Frelsesarmeen (utgiver).

Küenholdt 2016 Innbundet

Årets bok fra Frelsesarmeen, PEDALKRAFT, er en reise utenom det vanlige. En sykkeltur fra Nordkapp til Lindesnes samlet mellom to permer, krydret med fantastiske historier og bilder!
Tre voksne karer som tror på den ekstra mila. Den som gir håp for andre. Gjennom fantastiske bilder og enkle skråblikk ønsker de deg velkommen med på Trade for Hope laget. Målet er å bidra til å skape arbeidsplasser til de som faller utenom arbeidsmarkedet i Bangladesh, på grunn av prostitusjon, fattigdom, analfabetisme og en hverdag preget av sosiale vanskeligheter. Middelet er et samarbeid mellom Frelsesarmeens bistandsprosjekt Others og Kitch'n Foundation. Gjennom sykkelturens møter med presse, salgstiltak i butikker og treffpunkt med mennesker underveis på ruta - ble engasjementet tent og støtte til tiltaket etablert.

En praktbok for de som er interessert i sykling, flott natur og tips om sykkelruter fra Nordkapp til Lindesnes.

Forlag Küenholdt

Utgivelsesår 2016