Omtale fra forlaget
En god skole og en god opplæring skapes ikke en gang for alle. Det innebærer et systematisk arbeid med tidlig innsats, tilpasset opplæring og inkludering. Den pedagogisk-psykologiske tjenesten skal bistå skolen med å skape en inkluderende opplæring og en inkluderende skole. Det omfatter utvikling av endringsorienterte læringsfellesskap der aktørene i og rundt skolen trekker i samme retning. Det er dette som er pedagogisk systemarbeid.
I boka drøfter forfatterne hvordan man kan iverksette endringsprosesser for å forbedre skolens læringsmiljø og kvaliteten på opplæringen. De fleste av dem har lang erfaring fra PP-tjenesten og arbeider tett på skolen. Alle er opptatt av å ta i bruk PP-tjenestens handlingsrom for å få til vellykkede endrings- og forbedringsprosesser.
Boka retter seg mot ansatte i den pedagogisk-psykologiske tjenesten, kommuneforvaltningen, studenter på høyere nivå og forskere i universitets- og høgskolesektoren.
Medforfattere: Soraya Ahmadinia, Inger Johanne Grønningsæter, Berit Haugland. Hege Knudsmoen, Gro Løken, Ellen Nesset Mælan, Cathrine Rismo Redi, Paul Robert Sundar og Else Marie Vassdal.
E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2018.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2021
Format E-bok
ISBN13 9788202628079
EAN 9788202628079
Språk Bokmål
Sider 210
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket