Omtale fra forlaget
Det omfatter arbeid med barn og ungdommer og deres familier, vurdering av opplæringsbehov og systemrettet arbeid i barnehager og skoler, for å forebygge vansker og vanskeligheter og påvirke situasjoner der problemer kan oppstå. Målet for pedagogisk-psykologisk arbeid er å støtte barns og ungdommers læring i bred forstand. Det bidrar til at miljøet og undervisningen blir lagt til rette slik at barn får utfordringer de kan mestre ut fra sin utvikling og sine læringsmessige forutsetninger. Arbeidet omfatter utredning, planlegging og oppfølging av tiltak for enkeltbarn og veiledning og rådgivning til foreldre og barn og til barnehager og skoler. I praksis foreligger det ofte flere tiltaksmuligheter, og målet blir å finne fram til de tiltakene som til sammen gir det beste og mest helhetlige tilbudet. Denne boken gir hjelp på veien. Boken gir bred og oppdatert fagkunnskap på feltet og avspeiler virkeligheten til barn, ungdommer og deres familier og til fagfolkene i barnehager, skoler og hjelpeapparat.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2016
Format Heftet
ISBN13 9788205479210
EAN 9788205479210
Språk Bokmål
Sider 418
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket