Pedagogisk kvalitet i barnehagen

av (redaktør) og Liv Gjems (redaktør).

Universitetsforlaget 2021 E-bok

Ingen bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

Gode barnehager kjennetegnes av høy kompetanse, godt samarbeid og profesjonell entusiasme blant de ansatte. Denne boken består av syv kapitler basert på den kvalitative dybdestudien i forskningsprosjektet "Gode barnehager for barn i Norge". Kapitlene omhandler barnehagens ledelse, personalets pedagogiske intensjoner, pedagogiske prosesser, pedagogisk innhold, barns perspektiv og medvirkning, samt barnehagens atmosfære. Barnehagepersonalets tilrettelegging for barns læring og utvikling, medvirkning og trivsel er sett i lys av sosiokulturelle og økologiske teoriperspektiver. Forfatterne tar for seg personalets arbeid med ledelse av barn, så vel som ledelse av den profesjonelle virksomheten. Bokens kapitler bygger på observasjoner og intervjuer med barnehagelærere, pedagogiske medarbeidere og styrere i syv barnehager. Redaktørene, Marit Alvestad og Liv Gjems, har med seg bidragsyterne Ellinor Myrvang, June Berger Storli og Inger Benny Espedal Tungland.

Bokdetaljer

Forlag Universitetsforlaget

Utgivelsesår 2021

Format E-bok

ISBN13 9788215050393

EAN 9788215050393

Språk Bokmål

Sider 152

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

0 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket