Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Moderne utdannelse kan ikke virke uten pedagogisk filosofi, understreker E.L. Dale i denne boken. Den stadige fornyelsen av utdannelsesspørsmålene krever filosofisk virksomhet i skolens hverdagsliv; tenkning i begreper fortolkninger, praktiske bedømmelser og kritisk analyse av handlingssituasjoner. De ni artiklene i "Pedagogisk filosofi" åpner nettopp for kritisk refleksjon av aktuell utdannelsespolitikk.
Omtale fra forlaget
Bokas ni artikler, som er skrevet av Løvlie, Peters, Mollenhauer, Skjervheim, Hellesnes og Dale, åpner for kritisk refleksjon over aktuell utdanningspolitikk.
Forlag Ad Notam Gyldendal
Utgivelsesår 1992
Format Heftet
ISBN13 9788205207370
EAN 9788205207370
Språk Bokmål
Sider 253
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket