Pedagogisk bruk av lek

av (forfatter).

Universitetsforlaget 1999 Heftet

2 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

L97 framhever at lek skal ha en sentral plass i undervisningen i alle fag på småskoletrinnet. Forfatteren klargjør i denne boken hvordan en kan organisere leken, uten å dirigere den, og drøfter hvordan en kan nytte lekens vesen og gi den en pedagogisk retning. Har litteraturliste.

Omtale fra forlaget

L97 framhever at lek skal ha en sentral plass i undervisningen i alle fag på småskoletrinnet. Dette innebærer at lek skal brukes for å fremme barnas læring, også faglig. Lærere må derfor ha innsikt om lek og hvilke typer lekaktiviteter som fremmer de ulike læringsmålene en arbeider mot. Denne boka gir slik innsikt. Professor i spesialpedagogikk, Liv Vedeler, drøfter hvordan en kan bruke lekens vesen, og gi den pedagogisk retning. Læreren må forberede for lek, inspirere til lek og invitere barna til å delta i lek ut fra undervisningens tema og mål uten å dirigere den. For å bevare lekens kvaliteter, er det viktig at leken foregår både på lærerens og barnas premisser.

Bokdetaljer

Forlag Universitetsforlaget

Utgivelsesår 1999

Format Heftet

ISBN13 9788200129127

EAN 9788200129127

Språk Bokmål

Sider 167

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

2 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket