Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
L97 framhever at lek skal ha en sentral plass i undervisningen i alle fag på småskoletrinnet. Forfatteren klargjør i denne boken hvordan en kan organisere leken, uten å dirigere den, og drøfter hvordan en kan nytte lekens vesen og gi den en pedagogisk retning. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
L97 framhever at lek skal ha en sentral plass i undervisningen i alle fag på småskoletrinnet. Dette innebærer at lek skal brukes for å fremme barnas læring, også faglig. Lærere må derfor ha innsikt om lek og hvilke typer lekaktiviteter som fremmer de ulike læringsmålene en arbeider mot. Denne boka gir slik innsikt. Professor i spesialpedagogikk, Liv Vedeler, drøfter hvordan en kan bruke lekens vesen, og gi den pedagogisk retning. Læreren må forberede for lek, inspirere til lek og invitere barna til å delta i lek ut fra undervisningens tema og mål uten å dirigere den. For å bevare lekens kvaliteter, er det viktig at leken foregår både på lærerens og barnas premisser.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1999
Format Heftet
ISBN13 9788200129127
EAN 9788200129127
Språk Bokmål
Sider 167
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket