Pedagogisk aksjonsforskning

tilnærminger, eksempler og kunnskapsfilosofisk grunnlag

av (forfatter).

Gyldendal akademisk 2010 Heftet

Ingen bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

Det er en økende interesse for praksisbasert forskning i forhold til lærerprofesjonen. Bakgrunnen er relevansproblemer en møter i lærerutdanningene og i læreryrkets kunnskapsgrunnlag. Forfatteren gir en grundig presentasjon av ulike tilnærminger til pedagogisk aksjonsforskning, med vekt på en didaktisk innfallsvinkel. Det kunnskapsfilosofiske grunnlaget i slik forskning blir inngående drøftet. Her går forfatteren inn på Habermas, Wittgenstein og Heideggers filosofi. Hiim gir en rekke eksempler fra konkrete aksjonsforskningsprosjekter, og hun relaterer dem til sentrale metodologiske prinsipper i denne typen forskning. Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning og pedagogikk, og alle som arbeider med utdanning og forskning knyttet til lærerprofesjonen. Les også: Etiske utfordringer i praksisnær forskning

Bokdetaljer

Forlag Gyldendal akademisk

Utgivelsesår 2010

Format Heftet

ISBN13 9788205404939

EAN 9788205404939

Språk Bokmål

Sider 319

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

0 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket