Omtale fra forlaget
Hvordan kan vi legge forholdene til rette for at elevene lærer og utvikler seg kunnskapsmessig, ferdighetsmessig, sosialt og følelsesmessig? Dette sentrale spørsmålet stiller Kamil Øzerk i denne og to andre bøker om «pedagogikkens hvordan». Denne første boka handler om lærerrollen i en læringsorientert skole. En rekke offentlige dokumenter og faglige publikasjoner har den senere tiden fokusert på lærernes utdanning og på lærerollen. Forfatteren drøfter opplæringsteoretiske, pedagogisk- metodiske og læreplanteoretiske ideer og argumenter for å styrke lærernes pedagogiske kompetanse. Gode lærere er den enkeltfaktoren i skolen som betyr mest for elevenes læringsutbytte. Lærernes læring og metodekompetanse gir store utslag i elevenes læringsutbytte og skolenes resultatforbedring.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2010
Format Heftet
ISBN13 9788202335038
EAN 9788202335038
Språk Bokmål
Sider 150
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket