Pedagogikkens hvordan

lærerens rolle, kompetanse og betydning

av (forfatter).

Cappelen Damm akademisk 2010 Heftet

1 bokelsker følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

Hvordan kan vi legge forholdene til rette for at elevene lærer og utvikler seg kunnskapsmessig, ferdighetsmessig, sosialt og følelsesmessig? Dette sentrale spørsmålet stiller Kamil Øzerk i denne og to andre bøker om «pedagogikkens hvordan». Denne første boka handler om lærerrollen i en læringsorientert skole. En rekke offentlige dokumenter og faglige publikasjoner har den senere tiden fokusert på lærernes utdanning og på lærerollen. Forfatteren drøfter opplæringsteoretiske, pedagogisk- metodiske og læreplanteoretiske ideer og argumenter for å styrke lærernes pedagogiske kompetanse. Gode lærere er den enkeltfaktoren i skolen som betyr mest for elevenes læringsutbytte. Lærernes læring og metodekompetanse gir store utslag i elevenes læringsutbytte og skolenes resultatforbedring.

Bokdetaljer

Forlag Cappelen Damm akademisk

Utgivelsesår 2010

Format Heftet

ISBN13 9788202335038

EAN 9788202335038

Språk Bokmål

Sider 150

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

1 bokelsker følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket