Omtale fra forlaget
Denne boka viser hvordan pedagogikkfaget kan støtte opp under en slik helhetsforståelse. Med et ønske om å danne utgangspunkt for lærerstudentens egen refleksjon knytter forfatterne gjennomgående teori til lærerens praksis. Boka er delt inn i fem deler og dekker kjernestoffet i utdanningenes forskrifter og nasjonale retningslinjer (grunnskolelærerutdanningene 1-7 og 5-10, praktisk-pedagogisk utdanning og lektorutdanningen for 8.-13. trinn). Del I omfatter noen perspektiver på hva det innebærer å bli lærer, og handler om veien inn i læreryrket gjennom en lærerutdanning. Del II, III og IV redegjør for elevens læring, lærestoffets egenart og lærerens undervisnings- og vurderingsarbeid, mens del V omhandler skolen som kontekst for lærerens arbeid. Gjennomgående bygger boka på nyere forskning, og den inneholder et eget kapittel om læringsvitenskapene og disses vektlegging av at elevene skal utforske. I tillegg til læreboka finner leseren tilhørende utdypningsstoff og egnede oppgaver samt 10 undervisningsvideoer.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2021
Format E-bok
ISBN13 9788215055367
EAN 9788215055367
Språk Bokmål
Sider 378
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket