Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka beskriver konkret hvordan det praktiske arbeidet i klasserommet arter seg når undervisninger er bygd på problembasert læring (PBL). Den bærende ideen bak PBL, er å føre elevene inn i en prosess som får dem til å bli mer aktive, og ta ansvar for egen læring. Boka tar spesielt for seg PBL i språkundervisningen for unge og voksne innvandrere, og vil nok først og fremst ha relevans for lærere som underviser innvandrere i norsk. Med litteraturliste og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Boka beskriver konkret hvordan det praktiske arbeidet i klasserommet arter seg når undervisninger er bygd på problembasert læring (PBL). Den bærende ideen bak PBL, er å føre elevene inn i en prosess som får dem til å bli mer aktive, og ta ansvar for egen læring. Boka tar spesielt for seg PBL i språkundervisningen for unge og voksne innvandrere, og vil nok først og fremst ha relevans for lærere som underviser innvandrere i norsk. Med litteraturliste og stikkordregister.
Forlag Fag og kultur
Utgivelsesår 1999
Format Heftet
ISBN13 9788211004536
EAN 9788211004536
Språk Bokmål
Sider 160
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket