Payback

av (forfatter), Robert Rigby (forfatter) og Jan Chr. Næss (gjendikter).

Gyldendal 2009 Innbundet

I denne boka møter vi igjen 17-årige Danny og bestefaren, den tidligere elitesoldaten og sprengstoffeksperten Fergus Watts, fra Ung kriger. De lever i skjul i Spania, men før de rekker å sanse seg er de på flukt igjen, med fienden i hælene. Men denne gangen er de fast bestemt på å få en slutt på marerittet. Hjemme i Storbritannia fortsetter en uforklarlig voldsbølge. Dette er den andre boken i trilogien om Danny.

Actionspekket thriller for ungdom Payback er den handlingsmettede oppfølgeren til Ung kriger, der vi møtte 17-årige Danny og bestefaren, den tidligere SAS-elitesoldaten og sprengstoffeksperten Fergus Watts, for første gang. Nå er de på flukt igjen. Skjulestedet deres i Spania er ikke lenger trygt, og Fergus og Danny tar sjansen på å vende tilbake til England i håp om å renvaske navnene sine og leve et normalt liv. I stedet møter de et London der selvmordsbombere skaper frykt og uro. Fergus blir alvorlig såret, og Danny og datageniet Elena setter seg fore å gjøre det umulige: Bryte seg inn i Forsvarsdepartementet for å finne den informasjonen de trenger så dette marerittet kan ta slutt. Men marerittet har bare så vidt begynt .Payback er en actionspekket thriller for ungdom, med høyt tempo, åndeløs spenning, og innside-innblikk i Special Air Service (SAS)-prosedyrer, overvåknings- og overlevelsesteknikker.Andy McNab er tidligere elitesoldat i SAS, han vervet seg som 16-åring, og lever nå under skjult identitet.Robert Rigby er journalist, tekstforfatter,musiker, og skriver for radio og TV.

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788205389151