Pauls mailer

Hermon 2001 Heftet

I denne boken gir David Åleskjær sin versjon av brevene til Paulus, slik de kunne ha blitt formidlet over internett ved hjelp av e-post og chatting.

Hvordann ville Paulus ha kommunisert med dagens unge? I oppfølgeren til bestselgerne «Asfaltevangeliet» og «Ni og tjue», gir David Aleskjær sin versjon av brevene til Paulus, slik de kunne ha blitt formidlet over internett, Her er et par eksempler:

hvordan er ditt hemmelige liv med Gud? det livet du lever når ingen ser deg? en del av dere lever på en måte som er helt på trynet når ingen ser dere. dere skrur av lyset, trekker for gardinene, og laster ned porno fra internett. sånt er flaut om du tilhører Jesus! alt som ikke tåler lyset fra Gud, er flaut å drive med. men om du har drevet med alt dette, så er det 100% tilgivelse å få, men våkn opp i dag, bestem deg for å reise deg opp fra gjørma du er i, og la Jesus få plass i ditt privatliv oxo! må kan du fra og med i dag leve et kristenliv som ikke har noen flau bismak...
(Fra Pauls mail til tpac, 8. august 2000 kl. 18:45)

ingen av oss har noe å brife med, verken innfor hverandre eller innfor Gud. for vi er alle frelst på grunn av Guds nåde, ikke egne prestasjoner. så Gud er ikke en Gud som bare er for «religiøst anlagte» mennesker. hans store ønske er at alle mennesker skal to imot denne nåden og bli frelst.
(Fra Nuls mail til Shipper19, 13. mars 2000 kl. 16:20)

Velkommen til en liten utskrift av Pauls mailer og chatter!

Forlag Hermon

Utgivelsesår 2001