Pass deg, Line!

av (forfatter) og Cici Henriksen (oppleser).

Lydbokforlaget 2009 CD

Line er 20 år og bor alene. En dag møter hun Pelle, en voksen mann som begynner å snakke med henne. Han sier at han synes hun er smart og pen, og spør om han skal kjøre henne hjem. Line har egentlig fått beskjed av foreldrene om aldri å bli med en fremmed, men Pelle virker veldig snill. Han blir med henne hjem, og det er da Line oppdager at Pelle er en slem mann. Heldigvis kommer Ole henne til unnsetning. Bok og lydbok er tilrettelagt med enkelt innhold. Cd-en har moderat lesefart.

Lettlest bok med lydbok for ungdom og voksne. Mennesker med utviklingshemming kan være enkle offer for overgrep. Line bor alene og blir et lett bytte for Pelle. Heldigvis ender det bra. Line er 20 år, bor i egen leilighet og greier det meste selv. En dag møter hun Pelle på kjøpesenteret. Han flørter med henne og kjører henne hjem. Line blir smigret av at en voksen mann er interessert i henne. Etter hvert prøver Pelle å voldta henne, men heldigvis kommer Lines bror tilfeldigvis innom og jager Pelle på dør.

Forlag Lydbokforlaget

Utgivelsesår 2009