Pappas siste kamp

historien om Start-legenden og familiefaren Svein Mathisen

Gyldendal 2011 Innbundet

Da Starts legendariske fotballspiller Svein Mathisen får kreft, begynner han å skrive en bok om livet sitt og sykdommen. Etter farens død i 2011, bestemmer sønnen, Jesper, seg for å fullføre farens bok. Han skriver om farens fotballkarriere, men også om en god pappa og familiefar.

Historien om Start-legenden og familiefaren Svein Mathisen

«Jeg våkner fremdeles i drømme, midt i fotballkamper. Jeg prøver fortvilet å sovne igjen for å fullføre kampen. Selvfølgelig dribler jeg alle. I drømme. Når jeg våkner, er jeg 58 og har kreft.»
Helt til det siste skrev Starts legendariske Svein «Matta» Mathisen om sin siste kamp, mot kreften. Den tapte han 27. januar 2011.
Med utsøkt vingspill, tunneler, Start-vippen og friske uttalelser ledet «Matta» Start inn i en gullalder på slutten av 1970-tallet. Etter karrieren ble han en frittalende journalist, fotballkommentator og Start-leder. Kontroversiell, men også høyt elsket, ikke minst av sine egne. Sønnen, Jesper, selv eliteseriespiller på Start, bestemmer seg for å fullføre farens bok. For Jesper var Svein Mathisen noe langt mer enn «Matta», han var pappa. Verdens beste.

ISBN13 9788205419438

EAN 9788205419438