Pappa og hans kamp mot kreft

Licentia 2009 Heftet

I denne boken forteller en datter om farens nesten to år lange kamp mot tykktarmskreft. Hun forteller også om hvor tøft det var for familien å være pårørende og vitner til farens lidelser.

PAPPA og hans kamp mot kreft, er min egen historie om hvordan det var å følge min far gjennom en nesten to års kamp mot tykktarmskreft. Om oppturer, nedturer, humor, kjærlighet og om hvordan sykdommen knyttet enda sterkere bånd mellom meg og pappa. Kampen begynte mindre enn tre uker etter at han hadde fulgt meg opp kirkegulvet og gitt meg bort til mannen min. Historien jeg forteller er brutalt ærlig og rett fra hjertet. Det var ufattelig vondt og beintøft både for han og for oss pårørende. I tillegg til at jeg forteller om min far på godt og vondt, er det også rettet søkelyset på hvor tøft det er for oss i familien å være pårørende og vitne til alt det grusomme pappa må gjennom. Jeg og pappa hentet fram galgenhumoren i oss da hverdagen var som verst. Det har hjulpet oss begge to. Noen vil kanskje til og med finne boken informativ. Jeg har tatt med mye av det jeg selv stilte spørsmål ved i løpet av de to årene pappa kjempet mot sykdommen. En del av det har jeg måttet lese meg til selv, mens resten har jeg lært og erfart i den tiden pappa var syk. Jeg håper at lesere av boken vil finne den både rørende og lærerik.

Forlag Licentia

Utgivelsesår 2009