På ville veier

friluftsgleder i Finnmark

av (forfatter) og Inger Wallem Anundsen (forfatter).

Krempig natur & foto 2014 Innbundet

"Se oftere mot nord. Finn den ulendte stien", skriver Rolf Jacobsen. Boka "På Ville Veier"ser virkelig nordover. Dette er en fargerik hyllest av Finnmarksnaturen i bilder og ord, der forfatterne følger de ulendte stiene: Fra den vidstrakte taigaskogen øst i Pasvik til Fuglefjell som stuper i storhavet og "Finnmarksalpene " i vest. Fra Varangerhalvøyas karrige fjellandskap til Finnmarksviddas bortgjemte fiskeperler. Med fiskestang eller børse, med sykkel, ski, hudespann, kano eller til fots tar forfatterne deg med på en reise gjennom Finnmark i alle årstider. "På Ville Veier" byr på spreke og intense turopplevelser i kanskje landets mest varierte fylke. Teksten er kryddret med nyttige turtips, områdebeskrivelser og kulturhistorie. Boka passer for alle som har en trang til å komme seg ut i naturen, til å gå mot vinden, klyve berg og finne sine egne stier.

Forlag Krempig natur & foto

Utgivelsesår 2014

Omtalt sted Finnmark

Boken gir mange tips til friluftsopplevelser i Finnmark fylke. De fleste turene som beskrives er for over gjennomsnittlig friluftsinteresserte, men her finnes også beskrivelse av familieturer til fots, på sykkel eller via øyhopping. Boken har mange flotte bilder.