Omtale fra forlaget
Boka setter søkelys på grunnskolelærerstudenters kompetanseutvikling som skrivelærere. Grunnlaget for boka er skriftlige, digitale dialoger mellom studenter, praksislærere og faglærere knyttet til praksisperioder i barnetrinnet og ungdomstrinnet. Dialogene, som har form som diskusjoner på nett, er et resultat av intervensjonsstudien SKRIVUT. Målet med prosjektet var å styrke samspillet mellom de to læringsarenaene i lærerutdanninga, med skriving som medierende verktøy.
Analysene av studentenes språksetting av praksiserfaringer og teoritilegnelse viser at studentenes kompetanseutvikling skjer i tett dialog mellom de to. Begreper, modeller og tankesett som kommer fra skriveforskningsdiskurser, henter studentene dels fra praksisskolen og dels fra studiefaget. Samtidig synliggjør boka noen forskjeller mellom ungdomstrinnet og barnetrinnet når det gjelder hva som er i fokus innenfor skriveopplæringa.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2016
Format E-bok
ISBN13 9788202531423
EAN 9788202531423
Språk Bokmål
Sider 255
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket