Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken drøfter hvilke krav og forventninger barn, foreldre og samfunnet stiller til førskolelæreren. Den belyser også hvilke kunnskaper, ferdigheter og metoder førskolelæreren har til rådighet i arbeidet og hvordan en kan organisere, planlegge og tilrettelegge virksomheten. Den henvender seg både til studenter og førskolelærere. Inneholder litteraturliste.
Omtale fra forlaget
På veg mot førskulelæraryrket gir ei innføring i kva kunnskapar, evner og metodar førskulelærarar må ha for å utvikle ei god og profesjonell yrkesrolle. Leif Askland gjer greie for rammene samfunnet set for verksemda i barnehagen, og korleis førskulelæraren og den einskilde barnehagen gjennom planlegging, organisering og tilretteleggjing kan nytte dei ressursane barnehagen rår over, på beste måte. Boka rettar seg mot førskulelærarstudentar, men også mot førskulelærarar og barnehagepersonale som ynskjer å reflektere vidare over eiga yrkesutøving
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1997
Format Heftet
ISBN13 9788200228295
EAN 9788200228295
Språk Nynorsk
Sider 296
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket