På stier med lavmælt lys

livet etter en kreftdiagnose

av (forfatter) og Liv Aakvik (oppleser).

Kabb 2003 Kassett

Rett før jul i 1998 oppdaget forfatteren en kul i brystet. Hun opplevde kreftdiagnosen som et jordskjelv i livet. I boka følger vi henne gjennom sorgen over å miste er bryst, frykten for å dø, frustrasjoner og lyspunkter, angst, smerte og lindring.

Rett før jul i 1998 oppdaget Else Hanna Tendø en kul i brystet. Hun opplevde kreftdiagnosen som et jordskjelv i livet. I .på stier med lavmælt lys. følger vi Else Hanne gjennom sorgen over å miste et bryst, frykten for å dø, frustrasjonen og lyspunkter, angst, smerte og lindring. Ektemannen Knut er en god støtte gjennom hele løpet. En fortelling om livsmot og optimisme. En sterk og ærlig skildring til gjenkjennelse for kvinner i samme situasjon og til innlevelse for helsepersonell, pårørende og alle som vil lære litt om hvordan hverdagen kan arte seg for en som er rammet av en livstruende sykdom. Else Hanna Tendø er utdannet adjunkt og diakon, og arbeider som soknediakon i Våler i Solør. Hun har tidligere skrevet boken om sin onkel: .Det var her., Rolf Jacobsen liv i Solør.

Forlag Kabb

Utgivelsesår 2003