På sporet av god skriveopplæring

ei bok for lærere i alle fag

av (redaktør), Randi Solheim (redaktør) og Arne Johannes Aasen (redaktør).

Tapir akademisk forlag 2011 Heftet

Boken formidler ny forskning og nye innsikter om skriveundervisning, med konkrete innspill til skriveundervisning i ulike fag, på ulike nivå. Boken har utspring i erfaringer fra forskningsprosjektet Skriving som grunnleggende ferdighet og utfordring - SKRIV, og er rettet mot lærerstudenter og praktiserende lærere i barnehage og skole.

Hva slags kunnskap trenger lærere og førskolelærere for å støtte barn og unges utvikling av skrivekompetanse, tekstkompetanse og faglig kompetanse gjennom skoleløpet? Denne boka formidler ny forskning og nye innsikter om skriveundervisning: om skrivingens formål, skrivestrategier, fagsjangrer og respons. Den gir konkrete innspill til skriveundervisning i ulike fag og på ulike nivå.
Boka er derfor rettet motlærerne- og vil være en viktig kunnskapskilde både for studenter og praktiserende lærere i barnehage og skole.
Boka har utspring i erfaringer fra forskningsprosjektet Skriving som grunnleggende ferdighet og utfordring - SKRIV - med base på Høgskolen i Sør-Trøndelag.

Forlag Tapir akademisk forlag

ISBN13 9788251927482