Omtale fra forlaget
Hva slags kunnskap trenger lærere og førskolelærere for å støtte barn og unges utvikling av skrivekompetanse, tekstkompetanse og faglig kompetanse gjennom skoleløpet? Denne boka formidler ny forskning og nye innsikter om skriveundervisning: om skrivingens formål, skrivestrategier, fagsjangrer og respons. Den gir konkrete innspill til skriveundervisning i ulike fag og på ulike nivå. Boka er derfor rettet motlærerne- og vil være en viktig kunnskapskilde både for studenter og praktiserende lærere i barnehage og skole. Boka har utspring i erfaringer fra forskningsprosjektet Skriving som grunnleggende ferdighet og utfordring - SKRIV - med base på Høgskolen i Sør-Trøndelag.
Forlag Tapir akademisk forlag
Utgivelsesår 2011
Format Heftet
ISBN13 9788251927482
EAN 9788251927482
Serie Skriveopplæring og skriveforsking
Språk Bokmål
Sider 258
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket3 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket