På reise i Israel

guide for Israels-turister

Luther 2011 Heftet

Boka er en guide til de bibelske stedene i Israel. Den har ei innledning om landet, folket, religion, historie og geografi og starter i Tel Aviv og tar for seg steder nordover langs kysten, i Jordandalen, Judea, langs Dødehavet og ender i Eliat.

Reiseguide til Israel, skrevet av en erfaren Israels-guide og tilpasset turer arrangert av norske reiseselskaper. Vi starter i Tel Aviv (Jaffa), drar nordover langs kysten til Haifa og Akko, kjører gjennom Jisre'elsletten, besøker de kjente stedene i Galilea og rundt Genesaretsjøen, vender så sørover gjennom Jordandalen og Samaria til Jerusalem der vi tar oss litt ekstra tid, for så å dra videre gjennom Judea, langs Dødehavet, opp til Masada og til slutt gjennom Negevørkenen til badevannet som venter oss i Eilat. Fyldige innledninger om landet, folket, religionen, historien og geografien.

Forlag Luther

Omtalt sted Israel

• "Aliyah - drømmen som ble virkelighet" av Hans P. Pedersen
  • "Fra uminnelige tider - opprinnelsen til den arabisk-jødiske konflikten om Palestina" av Joan Peters