På kanten

Eskil Rønningsbakken - nordmannen som ble verdens beste balansekunstner

Kagge 2012 Innbundet

Det er ikke sikkert du kjenner ansiktet hans. Kanskje husker du ikke navnet hans heller. Men når du med hjertet i halsen ser mennesket som står på hendene på den øverste av fire stablede stoler helt ytterst på kanten av Prekestolen, eller på toppen av Svinesundbrua, er du ikke i tvil om hvem det er.
Eskil Rønningsbakken er ikke bare Norges fremste balansekunstner, han er også en av verdens mest anerkjente. I På kanten blir leseren med på verdens farligste jobb, både i norsk natur og i asiatisk storbyjungel. Mannen som ikke kaller seg ekstremsportsutøver, men kunstner, sikrer seg kun med positiv tenkning. Historien om Eskil Rønningsbakken handler både om oppturer, om å være en av Norges første sirkusartister og om å opptre for kongelige og statsoverhoder, og nedturer, om bilulykker, selvmordsforsøk og fengselsopphold. Det handler om en ordinær mann med en ekstraordinær historie. Det handler om livet, døden og det midt i mellom. Boken forteller historien til et av Norges mest ekstraordinære mennesker, men oppfordrer også oss vanlig dødelige, til å gjøre vår egen hverdag litt mer ekstraordinær.

Forlag Kagge

Omtalt person Eskil Rønningsbakken