P2-akademiet

bind XXX

av (utgiver).

Transit 2004 Heftet

Dette er 30. bind i serien med populærvitenskapelige foredrag fra NRK-P2s programpost P2-akademiet, sendt fra 12.6.2003 til 13.11.2003. Blant bidragsyterne finnes Ole Marius Hylland, Finn Jor, Kristin Clemet m.fl. Har litteraturliste og biografiske opplysninger.

Ole Marius Hylland: Om folk og folkeopplysning (12. juni 2003)
Johan R. Ringdal: Hva vi kan lære av science fiction (19. juni 2003)
Finn Jor: Å så nøfyse og'e greier! Kjell Aukrust som forfatter (26. juni 2003)
Inge Eidsvåg: «Jeg er - fordi vi er.» Tanker om skole, samfunn og fellesskap (3. juli 2003)
Hans-Jacob Roald: Byplanlegging, urbanisme og bærekraftig utvikling (10. juli 2003)
Audun Aas: Vil jeg våkne igjen? Om amnestesi i 2003 (4. september 2003)
Sverre Lodgaard: Terrorisme og imperiebygging. Verden etter 11. september (11. september 2003)
Wencke Mühleisen: Kjønnstrøbbel i dagens medieuttrykk (25. september 2003)
Kristin Clemet: P2-Akademiet 10 år! Mantra eller mening? Kvalitet i forskning og utdanning (2. oktober 2003)
Jostein Andreassen: Djevelens kapellan. Darwins religiøse tanker (9. oktober 2003)
Astrid Lorenz: Aasta Hansteen: utfordrer med pensel og penn (16. oktober 2003)
Inger Johanne Lyngø: Fra vomfyll til vitaminkalender. Ernæring i Henriette Schønberg Erkens tid (23. oktober 2003)
Runar Døving: Den hellige matpakka. Mat, moral og politikk (30. oktober 2003)
Tron Soot-Ryen: Kampen om fedmen. Hvorfor er ekspertene så redde for uenigheten i kostholdsdebatten? (6. november 2003)
Nan Bentzen Skille: Maxim Gorkij eller Sigrid Undset? Om Nobelprisen i litteratur i 1928 (13. november 2003)

Forlag Transit

Utgivelsesår 2004