Overgitt til Herrens ord

bibeltimer og foredrag

Lunde 2001 Heftet

I denne boken er det samlet en rekke bibeltimer, foredrag, taler og innlegg av Jan Bygstad.

DET ORD som er gitt oss gjennom Skriften, står fast til evige tider. Alt annet skal falle. Bibelen vil bli stående.
I dag er vi opptatt av alt som er nytt. Mye går raskt ut på dato. Det nye er nytt bare et lite øyeblikk. Men det som kommer fra Guds verden, er det egentlige nye. Der kan vi virkelig bli fornyet.
Apostelen Paulus ga et avskjedsord til de eldste i Efesus: "Nå overgir jeg dere til Gud og hans nådes ord." Vi tenker at ordet først og fremst er overgitt til oss. Men det er enda mer sant at vi er overgitt til dette ordet. Guds ord skal holde oss oppe.
I denne boken er samlet en rekke bibeltimer, foredrag, taler og innlegg av Jan Bygstad. Han er fra Bergen, utdannet ved Det teologiske Menighetsfakultetet, har vært prest i Landås, forkynner i Det Indre Sjømannsmisjon og er nå bibelskolelærer ved Bibelskolen Bildøy, Bergen. Han har vært formann i For Bibel og Bekjennelse.

Forlag Lunde

Utgivelsesår 2001