Over Bergen over tid

en historisk reise i luften

av (forfatter), Lotte Schønfelder (forfatter) og Normann Kirkeeide (forfatter).

Dialogen 2004 Innbundet

Gjennom tekst og 176 fotografier skildres hvordan Bergen har forandret seg de siste 40 til 60 år. Utvalgte gamle flyfoto fra Fjellanger Widerøes billedsamling ved Universitetsbiblioteket i Bergen er fotografert på nytt i dag fra samme "standpunkt" i luften. De samme motivene tatt før og nå er satt mot hverandre i boken.

Gjennom tekst og 176 fotografier skildres hvordan Bergen har forandret seg de siste 40 til 60 år. Utvalgte gamle flyfoto fra Fjellanger Widerøes billedsamling ved Universitetsbiblioteket i Bergen er fotografert på nytt i dag fra samme .standpunkt. i luften. De gamle bildene gir med sin store detaljrikdom et unikt overblikk over byen og nabokommunene like før krigen og på1950.60-tallet. De samme motivene tatt før og nå er satt mot hverandre i boken og gjør det spennende å studere forskjellene.
Journalistene Lotte Schønfelder og Normann Kirkeeide øser av sine Bergenskunnskaper og gjør boken til en interessant oppdagelsesreise i tid.

Forlag Dialogen

Utgivelsesår 2004