Oslo turvei guide

Oslos regulerte, offentlige turveinett

av (forfatter) og Pål Hermansen (illustratør).

Gaidaros 2008 Heftet

Guiden presenterer de 53 turveiene som er en del av det offentlige turveinettet i Oslo. Den forteller om hva du kan se langs ruta og angir fotopunkter, bademuligheter, severdigheter, kulturminner, kafeer, parker, kirker og museum. Turveikartene dekker Oslo sør, øst og vest.

I Oslo kommune finnes det vel 200 km med turveier innenfor bebygd område. Denne guiden presenterer alle de 53 turveiene som er del av det regulerte, offentlige turveinettet i Oslo. Turveiene leder fra bebygd område og inn til Marka, men er likevel ikke ment som en snarvei og transportetappe. Alle turene gir turgåeren en naturopplevelse i seg selv. Forfatter Frithjof Funder er en av de få som har gått alle turveiene i Oslo. Hans opplevelser langs turveiene er mange, og i denne boken får vi også ta del i dem. Den anerkjente naturfotografen Pål Hermansen står for bildene. Med boken følger tre spesiallagde turveikart. Boken er laget i samarbeid med Oslo kommune, Friluftsetaten.

Forlag Gaidaros

Utgivelsesår 2008