Oslo 2016

antipsykose

essaysamling

(fortellinger om en metode)

Kolofon 2017 Heftet

Å takle et liv er noe vi alle må håndtere. Folk med mentale lidelser har en litt større utfordring enn de som ikke har en mental lidelse, ved at du må innordne livet etter sårbarheten du sitter med når du har en slik diagnose. Denne boka skal vise min metode, som jeg brukte ni år på selv å komme frem til. Dette er ingen oppskrift, eller en metode som funker på alle, alle må nesten finne sin egen metode. Men det kan være en inspirasjon, en slags begynnerbok på hvordan en lidelse kan få en antidot. Oppskriften er heller ikke skrevet i stein, da livet som regel blir til mens man lever det. Jeg har forandret min egen metode gjennom årenes løp, men kan være ganske trygg på at holder jeg på dette, så er det håp om et konstruktivt liv. Hva et konstruktivt liv er, er like mangefasettert som det finnes mennesker på jorden. Her kommer i hvert fall min metode, og den har funket på meg et par år nå. Så får vi se hva årene bringer, om jeg må endre oppskriften litt, tilføre noe jeg ikke har tenkt på ennå.
Boka er ikke så tykk, og tekstene er ikke så lange, men de er intense. Derfor, når du blir sliten, legg den fra deg. Når du orker, ta den opp igjen. Hvilke kapitler som leses først og sist, det er opp til leseren. God leserfornøyelse.

Forlag Kolofon

Utgivelsesår 2017