Orkidébarn

hvordan alle barn kan blomstre

av (forfatter) og Elisabeth Haukeland (oversetter).

Aschehoug 2020 Innbundet

Hvorfor er noen barn tilfredse og glade, mens andre strever? Er det bare tilfeldigheter og flaks, eller er vi født med et ulikt utgangspunkt?
I denne banebrytende boken forteller dr. Thomas Boyce, forsker og en av verdens fremste barneleger, at barn har to svært forskjellige måte å respondere på omgivelsene. Mens noen barn er som løvetannen og kan trives og utvikle seg i nesten alle miljøer, er andre barn mer følsomme for depresjon, angst og antisosial oppførsel. Thomas Boyce kaller dem orkidébarn. For orkidébarn kan verden fortone seg overveldende, men med riktig støtte og oppfølging kan også disse, ofte svært kreative og begavete barna trives og blomstre.
Orkidébarn utforsker revolusjonerende funn om barns utvikling og gir deg nøkkelen til å hjelpe alle barn til å trives og lykkes.

Utgivelsesår 2020

ISBN13 9788203297748