Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Kan skoler lære? Hvordan kan skolens kultur endres slik at den i større grad blir istand til å møte utfordringene i morgendagens samfunn? Denne boka gir en systematisk innføring i et skoleutviklingsprogram som bygger på prinsipper for organisasjonslæring. Målet er en problemløsende skole. Boka henvender seg særlig til skoleledere og konsulenter i skoleutvikling og til praktikere som ønsker en teoretisk begrunnelse for sitt arbeid.
Omtale fra forlaget
Å endre skolens pedagogiske praksis innebærer å endre skolens kultur. Dette er naturlig nok ingen enkel og lettvint prosess. Skoleutviklingsfeltet har gjennomgått en rivende utvikling på 80-tallet. Det finnes mange moter og teorier som ofte bygger på enkeltstudier i en bestemt kulturell sammenheng. I denne boka beskrives et skolebasert program som tar utgangspunkt i den enkelte skoles egen virkelighet. Boka er et standardverk for skoleledere og lærerkollegier som har ambisjoner om å være med på å dra i gang utviklingsprosesser ved sin skole.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1991
Format Heftet
ISBN13 9788200214076
EAN 9788200214076
Språk Bokmål
Sider 222
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket