Ordnett portugisisk pluss

norsk-portugisisk/portugisisk-norsk digital ordbok

Kunnskapsforlaget 2013 Digital ressurs

En basisordbok mellom portugisisk og norsk. Ordboken er ment for turister og for folk som bor og arbeider i Portugal eller i et annet land der portugisisk er i bruk. Portugisisk ordbok inneholder ca 33 000 oppslagsord fra moderne portugisisk og norsk. Den tar for seg portugisisk språk slik det blir talt og skrevet i Portugal i dag. Bare i unntakstilfelle inneholder ordboken opplysninger om spesielle brasilianske ord og vendinger, og da slike som blir brukt ofte i europeisk portugisisk også. Likevel kan ordboken også være til nytte i samband med brasiliansk portugisisk. Ordboken har et praktisk siktemål. Den er ikke bare ment for turister, men også for folk som bor og arbeider i Portugal eller i et annet land der portugisisk er i bruk. Ordboken vil også være til hjelp for portugisisktalende som trenger å ta seg fram i norsk (bokmål). Den bygger på annen utgave av Portugisisk lommeordbok, som ble utgitt i 2008.

Forlag Kunnskapsforlaget

Utgivelsesår 2013