Ordets rette plass

ordstilling i norsk

øvelser i norsk som andrespråk

Agave Books 2007 Heftet

Boka inneholder øvelser i norsk som kan være til hjelp når man ønsker å finpusse språket, etter at den første innlæringsfasen er over. Øvelsene tar bl.a. for seg ordstilling i spørsmål, inversjon, ordstilling etter og-eller-men-for, ordstilling i leddsetninger, plassering av adverb. CD-en inneholder innlesning av de riktige løsningene.

Ordstilling i norsk språk er vanskelig. Denne boka har forklaringer på hvorfor og når ordene "bytter plass". Forklaringene er på polsk, slik at det skal bli lettere polsktalende å forstå hvorfor endringene skjer. Det er laget en rekke øvelser som skal hjelpe den som skal lære seg norsk til å få ordene på rett plass. Fasit til øvelsene finnes bak i boka, og fasiten er lest inn på cd-en som følger med.

Parallell tittel Kazde slowo na wlasciwym miejscu : szyk wyrazów w jezyku norweskim : cwiczenia dla obcojezycznych

Forlag Agave Books

Utgivelsesår 2007