Oppkjørsler og gangveier

planlegging - materialer - leggeanvisninger

av (forfatter) og Dag Thorstensen (forfatter).

Boksenteret 2005 Innbundet

Boken gir ideer og presenterer muligheter for oppkjørsler og gangveier, og gir instruksjoner i de grunnleggende framgangsmåtene. Det gis råd og hjelp til å vurdere ulike løsninger, og forfatteren tar for seg fordeler og ulemper ved ulike materialer. Det gis grundig innføring i hvordan underlaget bygges opp, leggeanvisninger og råd om framtidig vedlikehold.

Inngangspartiet er det første møtet med huset ditt, og den delen av eiendommen som er mest synlig utenfra. Hvordan oppkjørsel og gangveier er anlagt og utformet, betyr mye for totalinntrykket av hus og hage, og portaler, trapper og terrasseringer kan gi helheten et ekstra løft. Et rikt utvalg av materialer gir mange muligheter, hver for seg og i kombinasjon. Hva kler huset og hagen best - tre, skiferheller, belegningsstein eller singel? Denne rikt illustrerte gjør det selvboken gir deg råd og hjelp til å vurdere hvilke løsninger som passer best for deg og din tomt, og tar for seg fordeler og ulemper ved de ulike materialene. Du får en grundig innføring i hvordan underlaget dreneres og bygges opp, detaljerte leggeanvisninger og gode råd om fremtidig vedlikehold.

Forlag Boksenteret

Utgivelsesår 2005