Oppgaveskriving og metode i helse- og sosialfag

av (forfatter), Thea Qvist Hjørnholm (forfatter), Peter Stray Jørgensen (forfatter) og Wenche Landaas (oversetter).

Fagbokforlaget 2021 Heftet

Skal du gjennomføre et bachelor- eller masterprosjekt i helse- og sosialfag? Denne boken veileder deg gjennom hele prosessen, med råd om hvordan du kan lage en prosjektplan, utforme problemstillinger, velge og bruke egnede metoder - kvantitative, kvalitative og kombinasjoner, sikre at prosjektet er i tråd med etiske retningslinjer, organisere og styre skriveprosessen, analysere, argumentere, diskutere, konkludere og perspektivere, og bruke møtene med veileder godt, og gjennomføre prosjektet innenfor tidsrammen.

Diana Astrup Nielsen og Thea Qvist Hjørnholm har begge lang erfaring med metodeundervisning og veiledning i helse- og sosialfag i høyere utdanning.De to er henholdsvis ergoterapeut og sykepleier.
Peter Stray Jørgensen er spesialist på akademisk skriving og studieteknikk. Han har skrevet boken Den gode oppgaven, sammen med Lotte Rienecker.
Det sterke forfatterteamet viser på en lett til gjengelig måte hvordan du håndterer alle sider ved det å gjennomføre et bachelor- og masterprosjekt.

Forlag Fagbokforlaget

Utgivelsesår 2021