Operasjon Sommerøya

av (forfatter) og Hans Jørgen Sandnes (illustratør).

Gyldendal 2014 Innbundet

Flere båter kommer flytende mot Gamlebrygga i Elvestad. Hvor kommer de fra? Er det noe ulovlig som skjer på Sommerøya?

Det er en av de varmeste sommerdagene på lenge. Tiril og Oliver sitter på Gamlebrygga og oppdager tre båter som kommer drivende mot land. Det er ingen om bord i dem, og ingenting som kan fortelle hvem som har forlatt dem.
Sammen med Åtto begynner detektivene å undersøke, og sporene fører dem ut til den skyggefulle Sommerøya.
Jørn Lier Horst og Hans Jørgen Sandnes' detektivserie har på rask tid etablert seg som en av våre bestselgende serier for yngre lesere. Jørn Lier Horst skriver spennende og virkelighetsnær krim fra den lille byen Elvestad. I hovedrollene treffer vi barna Tiril og Oliver - og hunden Åtto - som samler bevis, leter etter sammenhenger og tar opp en tidvis farlig jakt for å avsløre forbrytere. Hans Jørgen Sandnes utfyller fortellingene med sine fargerike og detaljerte illustrasjoner. Hver bok avsluttes med et etterord som inviterer leseren til å teste egne detektivferdigheter!

Utgivelsesår 2014

ISBN13 9788205444041

EAN 9788205444041

Serie Detektivbyrå nr. 2 (5)

Genre Politi og detektiver Spenning

Leste bøker 2017