Operasjon leirskole

av (forfatter) og Christina Winther (illustratør).

Bjerkelien forlag 2023 Innbundet

Hvis du ikke har hørt om Brokkolibanden, er det på tide! Dette er en bokserie om venneparet Jack og Julia som tar hevn over de dustete voksne. Operasjon leirskole er bok nummer to i serien, denne gangen skal hele klassen på leirskole, og problemene dukker opp lenge før de er oppe i fjellheimen.
Baksideteksten:
Klassen har akkurat overlevd landets mest råtne buss, de har kommet frem til leirskolen og gleder seg vilt til en uke med kule aktiviteter, peiskos og varm kakao. Det er helt til Alex dukker opp, en kjepphøy lærer som aldri kan skryte nok av egne bragder - og som elsker å plage barna.
Brokkolibanden får virkelig gjennomgå, og de klekker ut en vill plan for å sette læreren på plass. Spesialeffekter, sprøe bortforklaringer og halsbrekkende stunts er naturlige ingredienser når Brokkolibanden går for hevn.
Men vil Alex noen gang lære? Det ser dårlig ut, og hvor langt er banden villig til å gå?
Møt vennegjengen som setter rettferdighet foran alt annet, verdens verste skrytepave, veldig store gjedder, nattevakten som får med seg alt, vaktbikkja som spiser flaggermus og et seigliva gjenferd.

Boka er på 90 sider, den er lett illustrert, har med kart over leirskoleområdet, og har fine og luftige sider for aldersgruppen 9-12 år.

Forlag Bjerkelien forlag

Utgivelsesår 2023