Ond saga ; Inn i varmen

av (forfatter) og Bente Meidell (oversetter).

Schibsted 2011 Heftet

Ond saga: Ekspedisjonen fra Lysets rike er klar til den siste etappen frem til Det klare vannet i De svarte fjellene. Den unge indianeren Nattøye er Den utvalgte som skal førsøke å nå denne godhetens kilde. Med seg har han åndene Shira og Mar, og ikke minst Marco, prins av De svarte salene. Inni varmen: I Lille Madrid får Vokteren Goram et viktig oppdrag. Den unge piken Lilja ber om hjelp til sin syv år gamle fetter, Silas, som har det vanskelig både på skolen og i hjemmet. Samtidig er en rekke av Lysrikets innbyggere strandet ute i De Svarte Fjellene - og veien hjem er fryktelig lang.

Forlag Schibsted

Serie Sagnet om Lysets rike (13-14)

Genre Romantikk

• "Mørket ; Livshunger" av Margit Sandemo