On Basilisk station

Earthlight 2000 Heftet

Kommandør Honor Harrington i Den kongelige manticoranske marine er blitt sendt i eksil av en overordnet. Hun er nå sjef på et skip som patruljerer gudsforlatte steder, og mannskapet skylder på henne for den situasjonen de befinner seg i. I tillegg har hun problemer med lokalbefolkninga, og handelskartellet vil ha hodet hennes på et fat da hun begynner å undersøke rykter om smugling. Dette er den første boka om Honor Harrington.

Commander Honor Harrington of the Royal Manticoran Navy has been exiled by a superior officer who she made look foolish. Now, she is in charge of an overage light cruiser, patrolling a godforsaken quadrant, blamed by her crew for their exile. And the local system` s aborigines smoke homicide . including hallucinogens.
Her troubles don.t stop there . the local industry is smuggling, so she merchants cartel want her head when she starts investigating. And the ever greedy . Republic . of Heaven has plans of its own for the block.

Forlag Earthlight

Utgivelsesår 2000