Omgitt av søsken

hvordan din plass i familien påvirker hvem du blir

av (forfatter) og Therese G. Eide (illustratør).

Frisk 2023 Innbundet

Vet du hva storesøsken har til felles? BOrtsett fra at de er eldst, selvfølgelig. De er som regel smartere enn lillesøsknene sine. Småsøsken er til gjengjeld morsommere, tar mer risiko og ofte litt utradisjonelle valg. Midterste søsken, også kalt dritten i midten, får minst oppmerksomhet, men etablerer også sterkest vennskap utenfor familien.

Posisjonen vår i søskenflokken påvirker hvem vi blir. Den påvirker hvor morsomme vi blir, hva slags jobb vi velger, og hva slags forhold vi får til andre mennesker. Den påvirker også hvordan vi tenker om oss selv, foreldrene våre og familien.

Hvorfor er det sånn? Og kan vi bryte ut av gamle søskenroller og familiemønstre og påvirke hvem vi ender opp som ? Denne boken vil gi deg full forståelse for at søsken tidvis kan være idioter, men aller mest vil du forstå både deg selv og dine søsken bedre.

Forlag Frisk

Utgivelsesår 2023