Om helse

vg1 helse- og sosialfag

= HS

av (forfatter), Nora Frydendal Hoem (forfatter) og Marit Volden (forfatter).

Gyldendal undervisning 2006 Heftet

Boka dekker kompetansemålene i programfaget Helsefremmende arbeid. Den skal passe for alle elever, og er derfor differensiert på ulike måter.

Denne bokserien skaper liv, entusiasme og engasjement i en sammensatt elevgruppe.= HS gjør det gøy å lære! DifferensieringBøkene Vi samarbeider, Om helse, På jobben løser behovet for differensiering slik:* Det viktigste stoffet er tydelig markert i løpende tekst.* Presise og enkle ordforklaringer som er tydelig skilt ut underveis i teksten, alfabetisk liste bakerst i boka, hovedpunkter og oppgaver synliggjør arbeidet med begreper.* Kapitlene inneholder mange kreative og varierte oppgaver med ulik vanskelighetsgrad. Oppgavene er i tillegg delt inn i Skrive-, Snakke- og Gjøre-oppgaver.Dersom du har arbeidet med læringsstiler, vil du kjenne igjen elementer fra dette i oppgavene. Oppgavene er likevel bygd opp på en slik måte at du ikke må ha kunnskaper om læringsstiler for å ta dem i bruk. Dette kjennetegner bøkene* Hvert kapittel starter med enkle motivasjonsoppgaver som skal inspirere til videre lesing.* Bøkene har et friskt og fargerikt design med tekst og bilder som appellerer til ungdom!* Teksten inneholder mange eksempler fra hverdagen og yrkeslivet som elevene kan kjenne seg igjen i.* Tekstene er korte, enkle og rett på sak.Bøkene dekker kompetansemålene i programfagene Helsefremmende arbeid, Kommunikasjon og samhandling og Yrkesutøving, Vg1 helse- og sosialfag.

Forlag Gyldendal undervisning

Utgivelsesår 2006