Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Temaet i boka er verdibasert skoleutvikling med eksempler fra forskjellige skoler i landet. Omhandler utvikling av læringsmiljøet med alt hva det innebærer for bl.a. elevenes holdning til læring og til hverandre, lærernes egenutvikling og for samarbeidet hjem-skole. Boka henvender seg til lærere, foreldre, politikere, byråkrater og studenter som ønsker seg en karriere i det norske skolesystemet. Har litteraturliste, sak- og personregister.
Omtale fra forlaget
Temaet i boken er verdibasert skoleutvikling med eksempler fra forskjellige skoler i landet. Med verdibasert skoleutvikling skal det forstås i denne fremstillingen først og fremst utviklingen av læringsmiljøet med alt hva det innebærer for elevenes holdning til læring og til hverandre og til skolen og skolens personale, for undervisningen og for lærernes egenutvikling, for samarbeid hjem-skole og for foresattes forbildefunksjon og for skolens nærmiljø.
Ettersom skolens læringsmiljø er påvirket av samfunnsutviklingen generelt, må også denne utviklingen bygges inn i planene for skolens læringsmiljø. Det innebærer at lærere, elever og foresatte må ha et kritisk forhold til forbruks-, medie- og informasjonskulturen.
Boken er skrevet for lærere på alle nivåer i den norske skolen, foreldre, politikere, byråkrater og for alle studenter som ønsker en karriere i det norske skolesystemet.
Forlag Høyskoleforlaget
Utgivelsesår 1996
Format Innbundet
ISBN13 9788276340648
EAN 9788276340648
Språk Bokmål
Sider 525
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket