Olsenbanden jr.

det sorte gullet

av (forfatter), Jonas Hoff Oftebro (oppleser) og Bent Fabricius-Bjerre (komponist).

Egmont serieforl. 2008 CD

Egon Olsen overtaler vennene sine til å kjøpe oljeaksjer, men det går ikke helt som planlagt. Valborg blir kidnappet og holdt fanget i Keopspyramiden, så Olsenbanden må til Kairo for å redde henne.

Olsenbanden jr. er tilbake! Olsenbanden jr. har blitt en kjempesuksess både som TV-serie og filmer. 30. januar 2009 ble den femte filmen i rekken lansert, Olsenbanden jr. - det sorte gullet. Nå får du også historien på lydbok. Fortellingen er lest inn av Jonas Hoff Oftebro, som spiller Kjell i filmen. Handling: Egon Olsen overtaler sine venner til å kjøpe oljeaksjer for å ta del i det kommende oljeeventyret, men alt går ikke som planlagt. Valborg blir kidnappet og holdt fanget i Keopspyramiden, og Olsenbanden jr. begir seg i vei til Egypt for å befri henne. Men først må banden løse sfinksens gåte, og klarer de det, gjenstår et stort problem: faraoens spøkelse...

Forlag Egmont serieforl.

Utgivelsesår 2008

Format CD

Serie Olsenbanden jr. (6)

Genre Politi og detektiver Spenning

Omtalt sted Egypt