Olivia

av (forfatter), Ronja Svenning Berge (illustratør) og Iselin Røsjø Evensen (oversetter).

Egmont Kids 2007 Innbundet

Olivias mor hater rockemusikk, og når hun sier at de skal flytte, er Olivias framtid i bandet truet. Etter at hun finner ei gammel LP-plate på loftet, viser det seg at Olivias onkel var rockemusiker. Han døde da han var 20 år, og kanskje ligger forklaringa på moras motvilje i det som skjedde den gangen.

Men en dag finner Suzy og Olivia en gammel lp-plate på loftet hjemme hos Olivia. Olivia kjenner igjen onkelen sin på coveret, og jentene tar platen med seg hjem til Patti for å høre på den. Olivia lurer på hvorfor moren hennes aldri har nevnt at han var sanger i et rockeband. Hun har bare fortalt at han var klassisk pianist og døde da han var atten år gammel. Kan dette ha noe med morens hat til rockemusikk å gjøre? Samtidig begynner de å forberede seg til bandets neste konsert, og Suzy gleder seg som en gal til å stå på scenen igjen og all den oppmerksomhet fra guttene som følger med. Men vil Olivia være i byen til konserten i det hele tatt?

Forlag Egmont Kids

Utgivelsesår 2007