Olav Audunssøn i Hestviken

del 1

av (forfatter) og Jan Hårstad (oppleser).

Lydbokforl. 2012 Lydfil

Ingen bokelskere følger dette verket.

I 1925 utkom Olav Audunssøn i Hestviken, en historisk roman fra slutten av 1200- og begynnelsen av 1300-tallet. Romanen fører på mange måter videre tematikken fra Kristin Lavransdatter - det handler om skyld og anger, om konflikten mellom egenviljen og gudsviljen. Den trenger også inn i puberteten og seksualitetens mysterium, og viser det følelseskaos den seksuelle oppvåkning kan føre med seg.

Lydutgaven av Olav Audunssøn i Hestviken er tredelt: 1 Olav Audunssøn gifter seg 2 Ingunn Steinfinnsdatter 3 Olav Audunssøns lykke. Olav Audunssøn i Hestviken kom ut i 1925. Denne historiske romanen fra slutten av 1200- og begynnelsen av 1300-tallet fører på mange måter tematikken fra Kristin Lavransdatter videre. 2 Ingunn Steinfinnsdatter: Olavs sjelekvaler dreier seg om skyld og anger, om konflikten mellom egenviljen og gudsviljen. Forfatteren trenger inn i puberteten og seksualitetens mysterium. Hun viser det følelseskaos den seksuelle oppvåkningen kan føre med seg, og hun beskriver de mørke kreftene som driver inn i Olavs sinn og gjerning.

Forlag Lydbokforl.

Utgivelsesår 2012