Og hva så

Aschehoug 2001 Innbundet

Romanen starter idet Jorunn får beskjed om at hennes eneste datter, Kira, har vært utsatt for en ulykke og ligger i koma. Helt fra datteren har vært liten har hun tatt avstand fra sin enfoldige mor. Hun har giftet seg med en rikskjendis og lever et liv der moren og egne røtter er helt fortrengt. På sykehuset oppstår det et sterkt møte mellom henne og svigersønnen som er på hennes egen alder. For første gang i livet møtes hun med varme og respekt, og hun blomstrer opp og åpner seg. Hennes evne til ikke å dele ut skyld får svigersønnen til å fortelle om omstendighetene omkring ulykken. Og resultatet er at nettopp spørsmål om skyld og ansvar dukker opp, understrømmene kommer opp i lyset. Det spesielle motet Jorunn har utviklet for å klare seg gjennom livet er det som bærer dem igjennom.

Utgivelsesår 2001

ISBN13 9788203184796