Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
I denne boka argumenteres det for at markedsorientering, som har med andre forhold enn eierskap og finansiering å gjøre, bør være det grunnleggende virkemiddelet for å møte de utfordringene offentlig sektor står overfor når det gjelder effektivisering og profesjonalisering. Boka diskuterer hvordan dette kan gjøres, hvilke nye krav dette stiller når det gjelder styring og organisering og, til nye leder- og politikerroller. Har register og litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Offentlig sektor vil måtte gjennomgå store omstillinger. Utfordringen ligger i å finne balansepunktet mellom flere og bedre tjenester uten at det skal koste skattebetalerne for mye. Effektivisering og profesjonalisering vil da være sentrale stikkord. Ved å endre eksterne rammevilkår samt profesjonalisere de interne arbeidsvilkår vil store effektiviseringsgevinster kunne hentes ut samtidig som brukerne blir mer tilfredse.
I denne boken argumenteres det for at markedsorientering, som har med andre forhold enn eierskap og finansieringsmåte å gjøre, bør være det grunnleggende virkemiddelet for å møte utfordringene sektoren står overfor. Boken diskuterer hvordan dette kan gjøres. Hvilke nye krav dette stiller når det gjelder styring og organisering og til nye leder- og politikerroller, blir også behandlet.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2001
Format Heftet
ISBN13 9788251840552
EAN 9788251840552
Språk Bokmål
Sider 297
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket